Cea de-a şasea generaţie a limuzinei Mercedes-Benz S-Class a fost dezvăluită oficial şi, la fel ca în ultimii 40 de ani de existenţă a modelului, acest nou S-Class, care poartă denumirea internă W222, se anunţă maşina care va stabili standardele în materie de tehnologie şi siguranţă în următorii zece ani.
Trebuie spus încă de la început că cei de la Mercedes-Benz şi-au intitulat comunicatul oficial „Aspiraţia: cel mai bun automobil din lume”, ceea ce înseamnă că sunt destul de siguri pe ei în ceea ce priveşte calitatea noului S-Class, fiindcă altfel ar spune minciuni.
Dar nu spun minciuni. Pentru că Mercedes-Benz S-Class W222 are o listă foarte lungă de dotări, multe dintre ele premiere în industria auto. Înainte de a vorbi despre acestea, însă, trebuie să spun că designul maşinii nu se desprinde de valorile producătorului german şi continuă tradiţia eleganţei impunătoare.
Caroseria are un coeficient aerodinamic Cd de 0,24, ceea ce înseamnă că acest nou S-Class e mai aerodinamic decât predecesorul său.
În interior, lucrurile sunt mai simple decât s-ar fi aşteptat unii. Volanul are doar două spiţe şi nu e umplut cu butoane, iar consola centrală continuă această idee de simplitate.
Bordul e dominat de două ecrane TFT, fiecare cu diagonala de 12,3 inci (30,7 cm), pe care apar instrumentele de bord digitale şi informaţiile furnizate de sistemul multimedia.
Una dintre premierele tehnologice aduse de cea de-a şasea generaţie a modelului S-Class este reprezentată de folosirea exclusivă a LED-urilor pentru iluminat. Altfel spus, Mercedes-Benz S-Class W222 este prima maşină de serie din lume care nu foloseşte nici măcar un bec tradiţional, fie el cu filament sau economic.
Aproape 500 de LED-uri luminează interiorul, portbagajul, drumul şi maşina în sine. Dintre acestea, 56 sunt folosite pentru fiecare far în parte, 35 pentru fiecare lampă de stop şi aproximativ 300 pentru iluminarea interiorului.
Cât despre sistemele de siguranţă, acestea se întind pe mai multe pagini şi includ o mulţime de camere video şi senzori radar care oferă o imagine completă, de 360 de grade, a împrejurărilor în care se află maşina pentru a detecta posibilele pericole de pe drum.
Mai mult, noul S-Class e prima maşină din lume care poate detecta neregularităţile drumului prin intermediul unei camere video 3D ce trimite informaţii către „creierul” maşinii, pentru ca acesta să modifice instantaneu setările suspensiei, astfel încât pasagerii să călătorească în confort total.
Pasagerii din spate au parte de centuri de siguranţă gonflabile, care se umflă în cazul unui accident pentru a micşora riscul de apariţie a rănilor în zona toracelui. În cazul fotoliilor cu spătare rabatabile, Mercedes-Benz a instalat un airbag la baza scaunului pentru a opri alunecarea pasagerului în faţă în cazul unui accident.
Variantele de motorizare sunt S300 BlueTEC Hybrid, S350 BlueTEC, S500 şi S400 Hybrid. În cazul lui S300 BlueTEC Hybrid, un motor diesel de 2,2 litri ce dezvoltă 204 CP e combinat cu un motor electric de 20 kW pentru a oferi un consum mediu teoretic de 4,4 l/100 km, în timp ce sprintul de la zero până la 100 km/h e făcut în 7,6 secunde, iar viteza maximă este de 240 km/h.
Mercedes-Benz S350 BlueTEC vine cu un V6 diesel de 3,0 litri care produce 258 CP şi 620 Nm. Aceste valori se traduc într-un sprint de la zero până la 100 km/h în 6,8 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h, limitată electronic, în timp ce consumul mediu de carburant este de 5,5 l/100 km.
Varianta S400 Hybrid combină un V6 pe benzină de 3,5 litri ce dezvoltă 306 CP cu un motor electric de 20 kW pentru un consum mediu teoretic de 6,3 l/100.
Cel mai rapid S-Class de serie este S500, care vine cu un benzinar V8 de 4,7 litri ce dezvoltă 455 CP şi 700 Nm pentru a oferi un sprint de la zero până la 100 km/h în 4,8 secunde, în timp ce viteza maximă rămâne limitată la 250 km/h.
În Germania, preţurile pentru noul Mercedes-Benz S-Class încep de la aproximativ 80.000 de euro pentru varianta S350 BlueTEC cu ampatament normal şi depăşesc 107.000 de euro pentru varianta de top S500 cu ampatament mărit.
Video: